„Maigret zastawia sidła” – „Maigret Sets A Trap”

 

 

4d579989f459a06bb4be6c39e1df5046_L

 

 

Film telewizyjny  z aktorem, którego na pewno bym nie obsadził w głowie w takiej roli … a jednak okazuje się, iż Rowan Atkinson w roli detektywa Maigret’a to strzał w dziesiątkę. Jeden ze znajomych polecił mi ten tytuł, bym go sobie zobaczył. Moje nastawienie było bardzo sceptyczne. Na samą myśl dostawałem drgawek. Jak to możliwe by aktor, który kojarzy mi się tylko z Jasiem Fasolą lub Czarną żmiją został obsadzony w filmie nakręconym na podstawie powieści Georges Simenon, gdzie bohater to postać kultowa dla fanów tego detektywa. Przemogłem się i powiem, że jestem bardzo zaskoczony, jaką przemianę swojej osoby dokonuje Atkinson. Świadczy to tylko o tym, iż jest dobrym aktorem i potrafi przełamać stereotyp swoich ról. Wszystko co znałem dotychczas zniknęło. Pojawiła się nowa postać w wykonaniu tego aktora. Spokojna, stonowana, kamienna, opanowana. W tej postaci nie znajdziemy nic co spowoduje, że mieli byśmy się zaśmiać. Ta brytyjska produkcja telewizyjna potrafi przykuć uwagę widza. Jest fajny klimat, tajemnicza atmosfera, historia którą chce się poznać oraz chce się rozpracować razem z detektywem Maigret.

Maigret-first-look.jpg

Przyznaję szczerzę, iż nie znałem tej postaci wcześniej. Może też dlatego, że u mnie różnie jest z kryminałami. Jednak jak człowiek poznaje coś takiego, to ma ochotę na więcej. Z tego co już wiem, jest kolejny film dostępny do zobaczenia z tej serii, co bardzo mnie cieszy, gdyż z przyjemnością go zobaczę. Drugi film z serii nosi tytuł” Maigret i jego nieboszczyk”  Seria w takim razie zapowiada się interesującą. Nie wiem ile będzie kręconych filmów, ale zapewne dla tych dwóch tytułów warto poświęcić swój czas, o ile odpowiada Wam klimat typowego kryminału utrzymanego w brytyjskim tonie.

One thought on “„Maigret zastawia sidła” – „Maigret Sets A Trap”

Skomentuj

